A 25 vezető hálózati marketing cég
szerző: Michael S. Clouse
Melyik a 25 legjobb hálózati marketing cég?
Nos, ez attól függ, hogyan határozzuk meg a „legjobb 25…” fogalmát. Sejteni lehet, hogy az igazság némileg szubjektív lehet. Hadd fejtsem ki…
A világ legkelendőbb autója a Toyota Corolla. Egyértelműen egy nagyszerű autó – mégis, valószínűleg nem az Ön álmainak autója. Ebből aztán adódik is a kérdés, hogy „Magasabb besorolást érdemel-e egy MLM-cég csupán azért, mert többen vesznek részt benne?” Jogos kérdés.
Egy biztos:
A népszerűség az egyik legjobb módszer arra, hogy meghatározzuk, mi zajlik a piacon. Befolyásolja, melyik filmeket nézzük meg, milyen zenéket töltünk le, sőt, néha azt is, mibe fektetjük a pénzünket.
Tehát a „25 legjobb…” mindössze egy online népszerűség-vizsgálatot jelentene? Nem egészen. Ahhoz, hogy megbízható becslést adhassunk, számításba vettük, mely tényezők nem számítanak egyáltalán: pl. hogy 25 cégből 24 tagja a DSA-nek; és hogy melyek azok, amelyek valóban számítanak, pl. az Üzletben töltött idő.
Röviden, azt akartuk, hogy Ön is tudja, melyek is voltak pontosan azok a kritériumok, amelyek alapján először kiválogattuk, majd rangsoroltuk, a „25 legjobb…”-at. Lehet, hogy Ön egyetért a szempontjainkkal, az is lehet, hogy nem; mindkét esetben örülünk, ha megosztja velünk a gondolatait és a véleményét.
Íme a Nexera Öttényezős Képlete, amelynek alapján a válogatást végeztük:
1) Olyan cég legyen, amely hálózati marketing, multilevel vagy MLM-cégként határozza meg magát.
2) Olyan cég legyen, amely 2009. január 1-jén legalább 10 éve volt jelen az üzletben.
3) Olyan cég legyen, amely rendelkezik Google Page Rank (GPR) besorolással (1-től 10-ig terjedő skála, a 10 a legjobb érték).*
4) Olyan cég legyen, amely rendelkezik Alexa Rank (AR) besorolással (itt a kisebb érték a jobb).
5) Olyan cég legyen, amely megjelent a Google Trends-ben (GT). Minden régió. Elmúlt 12 hónap.**
A fenti öt tényezőt minden negyedév végén számításba vettük, majd elvégeztük a besorolást. 2009. december 31-én a 25 legjobb hálózati marketing cég a következő:
Cég Alapítás éve* – Az üzletben töltött idő GPR – AR – GT
1. Herbalife 1980 – 29 év 6 – 29.422 – 2,08
2. ACN 1993 – 16 év 6 – 26.322 – 1,12
3. Amway 1959 – 50 év 6 – 36.250 – 1,80
4. USANA 1992 – 17 év 5 – 14.285 – 0,44
5. Pre-Paid Legal 1972 – 37 év 5 – 14.582 – 0,05
6. Nu Skin 1984 – 25 év 5 – 21.820 – 0,18
7. Forever Living 1978 – 31 év 5 – 33.752 – 0,36
8. Arbonne 1980 – 29 év 5 – 51.604 – 0,70
9. Nikken 1975 – 34 év 5 – 80.999 – 0,31
10. Tahitian Noni 1997 – 12 év 5 – 85.053 – 0,15
11. 4life 1998 – 11 év 5 – 86.629 – 0,11
12. Shaklee 1957 – 52 év 5 – 117.523 – 0,21
13. Advocare 1993 – 16 év 5 – 165.261 – 0,11
14. AmeriPlan 1992 – 17 év 4 – 47.432 – 0,12
15. Freelife 1995 – 14 év 4 – 53.676 – 0,03
16. Nature’s Sunshine 1972 – 37 év 4 – 79.554 – 0,01
17. Neways 1994 – 15 év 4 – 88.747 – 0,18
18. Reliv 1988 – 21 év 4 – 146.516 – 0,10
19. Sunrider 1982 – 27 év 4 – 149.155 – 0,09
20. GNLD 1958 – 51 év 4 – 165.161 – 0,08
21. Oxyfresh 1983 – 26 év 4 – 185.986 – 0,01
22. RBC Life Sciences 1991 – 18 év 4 – 1.174.924 – 0,01
23. Unicity 1991 – 18 év 3 – 180.816 – 0,10
24. New Vision 1995 – 14 év 3 – 366.884 – 0,50
25. Vision For Life 1998 – 11 év 3 – 2.139.540 – 0,01
* MEGJEGYZÉS: Tőzsdén jegyzett vállalat
*Miért 10 év? Mert ennyi idő szerintünk már számít. Például egy kutatás szerint 1957 óta MLM-, multilevel- illetve hálózati marketing cégek ezrei nyitották meg kapujukat; de mindössze 50 MLM-cégnek sikerült megünnepelnie a 10. születésnapját és máig megmaradni az üzletben. Ezzel együtt, a teljes korrektség jegyében, meg kell jegyeznünk, hogy a listánkon szereplő valamennyi cég újgenerációs cégként kezdte.
**Annak érdekében, hogy az internetes keresési kulcsszavak gyakorisága összehasonlítható legyen a Google Trends (GT) segítségével, mind a 25 céget az MLM kulcsszóval hasonlítottuk össze. Az 1,00 pontszám azonos gyakoriságot jelöl; az 1,00 fölötti értékek nagyobb, az 1,00 alattiak kisebb gyakoriságot.
Még néhány megjegyzésre érdemes dolog a listával kapcsolatban… Kizárólag olyan cégeket vettünk bele a vizsgálatba, amelyek székhelye az USA-ban van; és ha Ön rákeres minden egyes hivatkozott cégre, az, amit nem talál, éppolyan érdekes (és árulkodó) lehet az Ön számára, mint az, amit talál. Egyáltalán nem szerepel utazási cég, mindössze egy műszaki cég van (ACN), csak két szolgáltató cég (a Pre-Paid Legal és az AmeriPlan), és 23 olyan cég, amely az egészség és a wellness területén működik. Még az Amway is, amelynek csúcstermékei között még mindig ott van a szappan, valójában a wellness-forradalomnak köszönhetően robbant be! Olvassa el Paul Zane Pilzer könyvét, és meg fogja érteni, hogy a bőrápolási, a táplálkozási és a fogyókúrás termékek miért irányíthatják a mai napig a trendeket ebben az iparágban.
Végül, ha egy cég be van vezetve a tőzsdére – a fentiek közül 7 be van –, akkor az üzletben töltött időnél vörös linkkel jelöltük meg az évszámot, amely a MarketWatch-ra visz át, ahol aktuális információk szerezhetőek be a részvényekről és egyéb pénzügyi kérdésekről.
Üdv:
MSC
P.S.: A hálózati marketing világszerte egyre népszerűbbé válik. Egyes becslések szerint jelenleg több mint 1.000 különböző társaság közül választhatunk, de az a szomorú igazság, hogy ezen cégek döntő többsége nem fogja megérni a 10. születésnapját. Ahogyan a Jövőválasztás: Miért a Network marketing lehet a legjobb karrierválasztás az Ön számára c. könyvemben írtam: „Ezen a héten 175.000 ember talál új megoldást a pénzügyi biztonság és a személyes szabadság elérésére. Több mint 57 millió társukhoz fognak csatlakozni, akik teljes vagy részmunkaidőben a hálózati marketingben dolgoznak.”
Így aztán, ha Ön is azok közé tartozik, akik érdeklődnek a hálózati marketing iránt, és többet szeretnének arról megtudni, a Jövőválasztás elolvasása nagyszerű választás lehet a felfedezőút első lépéseként.
P.P.S.: Ha Ön már a hálózati marketing területén dolgozik, és/vagy hozzáfűznivalója van a témához, kérem, lépjen bátran kapcsolatba velünk az info@nexera.com emai-címen! És ha valóban el szeretné kezdeni, folytatná vagy óriásira növelné az üzletét, javaslom, hogy olvassa el a cikkemet Az MLM-rendszerről!
©2009 Michael S. Clouse. Minden jog fenntartva.
A szerzőről: Michael S. Clouse-nak több mint 50 cikke jelent meg a hálózati marketing témakörében, e mellett számos könyv és CD-program szerzője is e témában. Nemzetközileg elismert hálózati marketing-szakértőként Michael nagyra becsült üzleti tanácsadó, személyes siker coach és dinamikus oktató-előadó. Heti hírlevelét hálózati marketing-szakemberek tízezrei olvassák világszerte.
FORDÍTOTTA: Dr. Németh Szilvia